10 sätt att hålla igång i sommar

ÄNTLIGEN SOMMAR eller åh nej, det är sommar……… Hur känner ni (angående att få till träningen)? Vissa tycker att det är lättare, roligare och skönare att träna på sommaren, andra har mer problem. Det är terminsavslutningar på gruppträningar, det är jobbigt att ta sig ut för pollenallergier och det är mycket annat som stör (svenska sommarvädret bland annat). Här kommer ett gäng tips för dig att hålla igång ändå, vad det än är som stör dig.

1. Appträna!

Det finns ju MÄNGDER med träningsappar att testa på. Försvarsmakten har en träningsapp som heter FMTK, det finns mängder med 7-minutes-appar och så en hel del andra saker. Yoga-appar. Nike har en app som jag kört mycket med tidigare. Kanske borde testa på den igen… minns att det var kul!

2. Testa gratispassen ute!

Vet att både Friskis&Svettis och Actic har gratispass i flera olika städer. Vet ej vilken som har vart, mer än att Actic har här i Örebro. Friskis&Svettispassen brukade jag köra en sommar när jag bodde i Växjö. Himla mysigt och kul att köra!

3. Träna med oss från BoH

Självklart finns det en drös med träningspass hos oss som bloggar på Bloggar om Hälsa. Jag själv har en hel lång lista med olika träningspass på min blogg och de andra har många skönheter att bjuda på.

4. Cykelutflykt

Finns det något bättre än att dra ut och cykla en lång runda med några vänner? Eller ja, du kan ju cykla själv, då får du ju cykla precis så snabbt du vill, ta pauser när du vill, bada i exakt alla sjöar utan att någon gnäller och sådär. Livets liv.

5. Yoga inomhus.

Inte mitt starkaste ämne, men youtubea dig fram. Vet att det finns många guldkorn där.

6. Skaffa dig ett par skates

Jupp. Som en av tränarna för Örebro Roller Derby så rekommenderar jag ALLA att skaffa sig ett par skates och börja rulla ute. Ni måste ju träna upp er inför när ni ska börja med roller derby. Lovar att ni alla vill börja med det. Smygträna lite i sommar. Sen söker du dig till närmaste klubb. Roligaste du kan börja med, promise.

7. Dra ihop ett gäng vänner på uteträning

Ha en tävling – vem kan fixa roligaste träningspasset? Eller så bara kör ni för att det är kul. Vem kan komma på konstigast övningar att prova?

8. Dra till gymmet.

Alltså. Jag. Älskar. Gym. På. Sommaren.

Det är helt tomt. Helt dött. Eventuellt folk när det regnar men aldrig är något jag behöver upptaget. BÄSTA tiden på året. Hela vägen fram till augusti/september.

9. Skaffa dig en PT

Under sommaren är väl ändå bästa tiden att skaffa sig en PT eller? Lite omotiverad, lite lat, lite sommarglad – och en PT som drar dig, sätter mål tillsammans med dig och tjötar på dig när du inte får till dina hemmaträningspass eller vad du nu önskar av din PT. Erika och jag är PTs, Emma är löparcoach och resten av gänget har också en verksamhet.

10. Låt sommaren vara en rolig träningssommar

Släpp kraven, ha kul. Följ upp och utmana dig själv. Testa nya saker. Kanske testa tennis? Dags att äntligen lära sig stå på huvudet? Vad har du för små drömmar du alltid haft? Springa milen under en timme?

Hoppas ni alla får en underbart bra sommar! Idag sprang jag en sträcka, ikväll ska jag gymma. Bästa dagen. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *