De 4 godaste chiapuddingarna!

Chiapuddingens vara eller icke vara har diskuterats.
Och det är nog ganska vanligt att man antingen älskar det eller inte tycker om det alls.  Det har en väldigt speciell konsistens, men är ändå ett fräscht mellanmål där toppingen kan ge det där lilla extra! Här kommer mina bästa tips på de godaste varianterna av chiapudding. Vill ni läsa mer om mig eller hitta inspiration vad gäller kost/träning och traillöpning, hittar ni mig på trailinspiration.se. 🙂

Vad gäller samtliga puddingar;
Blanda valfri mjölk och chiafrön. Rör om och ställ in i kylen. Rör om varje kvart om du kan. Annars är risken stor att det klumpar sig. Efter ca 1 timme kan man äta den, alt. låta den stå till morgonen efter och så har man en bra frukost!

1. Chiapudding – With a little touch of christmas.

– 2 dl Mjölk (här använde jag komjölk, men mandel-, havre- eller kokos- funkar också).
– 3 msk chiafrön
– 1 krm Vaniljpulver
– 1 krm Kardemumma
– Apelsin
– Physalis
(Både physalis och apelsinbitar trycks även ner i själva chiapuddingen).

2. Chiapudding – Kiwi, mango och kokos

– 2 dl mandelmjölk
– 3 msk chiafrön
– 1 gnutta vaniljpulver
– Kiwi
– Mango
– Kokos-flakes
– Jordnötssmör

3. Chiapudding – a-la Hallon / Lakrits

– 2 dl kokosmjölk
– 3 msk chiafrön
– ca 1 msk kakao
– 1 skvätt lakritspulver.
Toppa alltsammans med varma hallon!

4. Chiapudding – Tropic

– 2 dl mandelmjölk
– 3 msk chiafrön
– Blodapelsin
– Mango
– Passionsfrukt
Riktigt fräsch och god! Avsluta med några tranbär och kokosflingor på toppen.

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *