Träningsinspiration – fyra pass att spara

Några väljer att vila helt under högtider och längre ledighet. Kanske tränar man hårt och regelbundet annars och ser ledigheten som en naturlig möjlighet att låta kroppen vila och återhämta sig.
Andra kanske tränar lite extra just under längre ledighet, för att man har svårt att få ihop träningen och nu får en chans att träna utan stress och andra vardagsgrejer som pockar på uppmärksamheten.
I dagens inlägg får du några korta och enkla pass som du kan köra om fantasin tryter och/eller träningsuget blir för stort.

Träningsinspiration – fyra pass att spara

Sätt en timer på 15 minuter och jobba varje övning 30 sekunder och vila sen 30 sekunder.
Byt övning och upprepa tills 15 minuter har gått.
Har du en intervalltimer (jag kan rekommendera ultratimer för Iphone) i mobilen så underlättar den.

Pass 1
Upp och ner från golvet – ligg på rygg och res dig till stående och ner igen, helst utan att använda händerna.
Marklyft med kettlebell/stång
Utfall

Pass 2
Upphopp
Benböj
Kettlebellsvingar

Pass 3
Burpees
Thruster med kettlebell eller skivstång
Armhävningar

Pass 4
Jumping jacks
Axelpressar med kettlebell
Plankan
fyra pass att spara

I min blogg “Camilla Lind – våga bli stark mitt i livet” hittar du mer inspiration om främst styrketräning, CrossFit och löpning.
Jag delar ofta med mig av mina träningspass och ibland slänger jag in recept som jag gillar extra mycket och lite nu och då kommer det lite mer personliga inlägg.
Välkommen att följa mig!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *